Szalone kopytka w dyniowym sosie

W związku ze zbliżającym się świętem Halloween nie zwalniamy tempa i przybywamy z kolejnym przepisem. Dziś w naszej kuchni przyrządzimy szpinakowe kopytka z aromatycznym sosem dyniowym. Lubimy eksperymentować i łamać stereotypy, więc czynimy to za każdym razem, gdy pojawia się ku temu okazja. Udowadniamy więc, że tradycyjne danie, widywane na polskich stołach nie od wczoraj, można śmiało ubrać w ładniejsze szaty niż skwarki z boczku. Zapraszamy!


KOPYTKA ZE SZPINAKIEM W SOSIE DYNIOWYM

Składniki:

Ciasto:

0,5 kg ziemniaków
300 g mąki pszennej
0,5 kg szpinaku
1 jajko
gałka muszkatołowa
sól
pieprz

Sos:

0,5 kg dyni
1 cebula
3 ząbki czosnku
2 łyżki masła
1 cytryna
oliwa
zioła prowansalskie
suszone pomidory

Przygotowanie:

Sos:

Obieramy dynię i tniemy ją na kawałki. Do rondla wlewamy oliwę, a pokrojoną w międzyczasie cebulę i czosnek wrzucamy, żeby się zeszkliły. Do wszystkiego dodajemy pokrojoną dynię i smażymy przez ok. 4 minuty. Zalewamy wodą do wysokości warzyw i dusimy pod przykryciem przez 10 minut. Sos miksujemy, a następnie dodajemy suszone pomidory, według uznania.

Ciasto:

Ścieramy ziemniaki na tarce, a następnie dodajemy do nich rozdrobniony szpinak, jajko, sól, pieprz oraz startą gałkę muszkatołową. Dodajemy mąkę i całość mieszamy. Przekładamy ciasto na deskę i wyrabiamy. Kroimy i układamy z nich wałeczki, a następnie kroimy je na kopytka. Wrzucamy je do osolonego wrzątku i gotujemy przez ok. 3 minuty od wypłynięcia. Następnie przekładamy do sosu. Tniemy na drobne paski skórkę cytryny. Ozdabiamy ziołami i spożywamy bezpośrednio po przygotowaniu.

18 komentarzy:

  1. W tej wersji jeszcze nie próbowałam, więc z ochotą spróbuję. Smakowicie wygląda i pyszne dyniowe smaki :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale super! Strasznie podoba mi się tak pomysł, trochę "lepsze" kopytka ;D
    Super, zapisuje, zrobię na pewno :D może bez dyni, bo pewnie mi "ucieknie", ale ze szpinakiem!

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj to na pewno dużo zdrowsze od dodatku boczku :D Mniam.Mniam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale nabrałam na nie chęci, w tym momencie! :P kto mi zrobi? :D

    OdpowiedzUsuń
  5. super! bardzo mi się podoba taki obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Swietny pomysl:) na pewno wyprobuje!

    OdpowiedzUsuń
  7. W tym momencie zgłodniałam :( Jejjj jak pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  8. kopytka ze szpinakiem - musiały być pyszne, nie ma innej możliwości : )

    OdpowiedzUsuń
  9. kopytka to smak mojego dzieciństwa - zawsze uwielbiałam jak mamusia je robiła :) zawsze z ciemnym sosem i mięskiem. Ze szpinakiem przyznam szczerze jeszcze nie jadłam - ale na pewno wypróbuję Twój pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie przepadam za kopytkami, ale te wyglądają bardzo smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja uwielbiam kopytka... a Twoje prezentują się wybornie

    www.basinepichcenie.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. zakochałam się w tych kopytkach! naprawdę! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Rzeczywiście szalone kopytka:)

    OdpowiedzUsuń
  14. No no inspirujesz! To musiało być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. rewelacyjny przepis:) na pewno wykorzystam:) wyglada bardzo apetycznie:) pozdrawiam:www.martawkuchni.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem fanką dyni więc dla mnie bomba :)!

    OdpowiedzUsuń
  17. Kopytka uwielbiam, z przyjemnością bym zjadła taki obiad :)


    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. Podoba mi się przepis na ten sos :-)

    OdpowiedzUsuń